یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

اعضای باند مسلح که با حمله به خانه‌ای در شمال تهران، سرقتی میلیاردی را رقم زده بودند در بازجویی‌های پلیسی راز سرقت ناکام از یک طلافروشی را گشودند.

نیمه‌شب ۱۱ بهمن سال گذشته، کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی پایتخت در جریان سرقت شبانه از خانه‌ای ویلایی در خیابان زعفرانیه قرار گرفتند وبه سرعت عازم محل سرقت شدند.

در جریان این سرقت 3 مرد مسلح پس آنکه وارد خانه ویلایی شده بودند، دست و پای اعضای خانواده را بسته و با ربودن ۲۰ میلیون تومان پول و ارزهای خارجی و تعدادی چک میلیاردی، پا‌به فرار گذاشته بودند.

با آغاز تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان، کارآگاهان دریافتند سرقت شبانه از سوی باندی ۵ نفره صورت گرفته که سرکرده آن یکی از توزیع‌کنندگان بزرگ مواد‌مخدر در تهران و شهریار است.

با دستگیری این مرد، وی مدعی شد که نقشه سرقت میلیاردی را با همدستی دیگر اعضای باند طراحی کرده و پس از سرقت و تقسیم اموال مسروقه هر یک از همدستانش به گوشه‌ای از کشور گریخته‌اند.

با این اعترافات تحقیقات برای شناسایی دیگر سارقان ادامه یافت و کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند آنها را در مناطق مختلف کشور دستگیر و به اداره آگاهی تهران منتقل کنند.

متهمان در بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت شبانه از خانه مرد ثروتمند، به سرقت یک خودرو و سرقت ناموفق از یک طلافروشی نیز  اعتراف کردند و با صدور قرار بازداشت روانه بازداشتگاه پلیس شدند.

شاکیان بیایند

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی – معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود اعضای این باند دست به سرقت‌های دیگری نیز زده باشند، بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان از افرادی که طعمه سرقت‌های این باند شده‌اند خواست برای شکایت به اداره اول پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 54303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز